Bara depp & massa funderingar

→ Ja jag vet ju att det bara är för stunden när det gäller den saken. Känner mig feg när jag inte vill skriva ut det här, detta är ju min blogg, jag som sa att i denna blogg ska jag skriva precis vad jag känner. Fast jag tar nog tillbaka det för en del saker är för privata, eller en del saker vågar man inte skriva kanske är bättre och skriva.

♣ Fast jag skulle dock vilja skriva detta, blää för helvete. Till en helt annan sak varför får jag för mig att nästan alla vill mig illa. Man kan ju som sagt inte dra alla över en och samma kant.


Jag känner mig misslyckad att folk får en bild av mig som den där ledsna flickan, nu vart det knas igen. Jag vet inte hur jag ska  formulera mig? ska jag ens ge mig på och försöka?!


♦ Det handlar om rädsla , nu pratar vi inte om rädsla för ormar, spindlar eller något dylikt. Det handlar mera om att bli sårad, ja för visst har vi alla varit där och visst har det gjort ont som fan. Och visst är man själv rädd för att såra andra , och visst har vi alla varit där också. Hur ska
jag formulera mig? för att detta inte ska låta fel?!, jag står på en punkt just nu som gör mig rätt ostabil (tolka detta hur fan ni vill). Trodde inte jag kunde få en sådan känsla igen ? en sån där känsla att gud vad det känns bra. Ja det jag menar så fort jag börjar känna lite ljus i mitt liv blir jag rädd haha jag är dum i huvudet. ska man inte vara glad när man känner lite ljus i ens liv, jo men jag tänker så här. Varför ska man känna sig glad när det kommer gå åt helvete sen ändå?! och då står man där och har en smak av metall i käften. Det vill jag aldrig uppleva igen, men hur ska folk veta hur jag känner och så vidare när jag inte säger något. Får skylla mig själv , jag har redan skrivit för mycket nu känner jag.


För att göra detta kort
Jag är rädd!












Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilla du, en ängel som du får inte vara ledsen. Man ska tala om vad man känner och tycker, visst att det kan gå åt skogen, men gör man det inte så tror jag man ångrar det. Nu vet jag ju inte vad du pratar om.



Visst lite knas är du att du inte vågar vara glad när du tycker att allt flyter på i ditt liv. Allt går inte åt skogen, men det händer dåliga saker för alla genom livet.

2010-10-29 @ 23:45:10
Postat av: Emma

Hej vem det nu är som skriver, tack gulligt skrivit men någon ängel är jag nog inte haha. Ja som sagt svårt att förklara hur jag känner och tänker. Det här med rädslan att vara glad får mig att rysa, just på grund av att när man har varit där alltså varit glad, har man t ex fått en smäll, blivit sviken osv.



Men jag jobbar på det, för jag vet mycket väl att alla inte vill mig illa.

2010-10-30 @ 00:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0