Bom-Sicka-Bom

Att frukosten är dagens viktigaste mål vet vi alla men jag suger ofast på det, den enda gången då jag äter en bra frukost är på jobbet. Jag vet inte varför det är så, men då kan jag äta båda gröt, smörgås , ägg, ett glas jucie och en kopp kaffe eller två. Antar att det handlar om att man äter mera just för att man har sällskap vid matbordet. Har som sagt aldrig gillat att äta ensam, men det kanske ingen gör, jag äter i alla fall bättre när jag äter med någon annan. Det gäller ju även när man lagar mat, alltid roligare och laga mat till flera, än att bara laga mat tills sig själv.

Sitter i alla fall vid matbordet nu och dricker kaffe, ska göra en smörgås eller kanske lite gröt? så jag får något i magen. sen blir det in till skolan, ska pimpla kaffe med Maria, hoppas hon är i skolan idag när jag är där bara. Annars ses ju vi på fredag då det blir fest, ska försökta leta upp Henrietta i skolan också. Hon ska nämligen köpa min Vård och omsorgsbok ,ska försöka leta upp min lärare Birger också, tänkte fråga honom angående onsdagarna. Det är nämligen så att ja är den ENDA i klassen som har valt utvecklingstörning och funktionshinder som valbar kurs. Och då har man en timme lektion i veckan med en lärare, och med tanken på att jag är den enda så betyder det att Birger (minl lärare) ska undervisa mig i en timme helt själv. Jag tror falktiskt han tycker det är onödigt, så tänkte fråga om jag inte bara kan ringa och maila honom om jag har någon fråga. Jag får ju som sagt jätte bra hjälp av min lärare på nti , så att sitta en helt timme i veckan på en lektion därjag är den enda eleven känns väl inte så nödvändigt.


Jag satt och tänkte på en sak som gör mig riktig sur och irriterad, det är när folk hela tiden ska tala om hur smal jag är. Ja det jag menar är när folk säger det på ett visst sätt, som om jag själv inte visste att jag var smal. gud vad smal du är emma , ibland har jag god lust och säga tillbaka guud vad tjock du är ska du inte tänka på att äta mindre. Men det skulle aldrig komma på tanken att jag skulle säga en sådan sak. Visst har det hänt, att när jag varit onykter och någon har sagt så till mig, och att jag sedan har svarat med att ja och du är tjock. Men det är ju tydligen okej att säga till en smal person att de är smal, men man får inte säga till en tjock att den är för tjock, dom kan ju bli LEDSNA Javisst kan dom det, men jag kan också bli ledsen när jag får höra hur smal jag är hela tiden.


Jag har alltid varit minst, fått sitta på skolfoton, fått höra att jag 'så liten och söt osv. Jag vet att jag är liten, men en del är ju allt bra tröga. Jag är inte så lång i växten, jag är inte ens 1.60 utan jag är 158 och då passar min vikt med min längd. Folk behöver inte få en chock när jag väger 44 kg, för det är normalt för min längd. Nu är det ju inte så att jag blir arg varje gång någon säger hur smal jag är, utan det handlar om hur personer säger det hela enkelt.

För ett par dagar sen satt jag och tänkte på hur många av mina ex som jag verkligen är vän med, Nu låter det väl som att jag har haft jätte många förhållande. Men jag menar riktiga förhållande, någon man har varit tillsammans med ett bra tag alltså seriösa förhållande. Jag har haft 4st riktiga och seriösa förhållande, Och av dom är jag bra vän med två, ,men det var ju också mina längsta förhållande. Fredrik var jag ju trots allt tillsammans med i 3 år  och Mattias var jag tillsammans med i 11 månader. Robin är jag väl inte ovän med, men vi har heller ingen kontakt fast han bor granne med min mamma. Men när det tog slut mellan mig och Robin var vi väl inte världens bästa vänner heller om man säger så. Så när jag tänker efter är jag väl bara ovän med ett av mina ex och det är Adam, vårat förhållande slutade med att han bad mig dra åt helvete, ja jag bröt faktiskt hans hjärta. Men under Adams och mitt förhållande var han den som var mest kär, och han var FÖR snäll och jag klarar inte av en kille som är för snäll. Ja kanske låter konstigt , en kille ska ju vara snäll. Men det jag menar är att Adam skulle kunna göra allt jag bad honom att göra och jag överdriver inte. Jag minns vid ett tillfälle då jag sa att jag tyckte det var jätte fint med killar med hål i läppen, dagen efter så hade han tagit det och så sa han är jag fin nu Emma. Ja det är det här jag menar, Adam skulle aldrig kunna göra någon illa, men han var för jävla snäll, dessutom mådde varken han och jag bra under våran tid tillsammans, så vi drog bara med varandra ännu längre ner  i mörkret. Och jag förstår Adam att han bad mig dra åt helvete, för mitt sätt att göra slut var inte okej jag var en riktig jävla fitta om jag ska vara ärlig


Fast jag är ju bäst vän med Fredrik och det är väl inte så konstigt med tanken på att vi var tillsammans i tre år. Vi gjorde ju mycket ihop åkte utomlands firade julafton tillsammans ja ni fattar vad jag menar. Och därför kändes det så bra när jag gjorde slut med honom att vi kunde komma överens om att vara vänner i stället. Fast visst kan jag få utbrott på honom än idag, för trots att vi var ihop i tre år så är det mycket som skiljer oss åt, Men Fredrik vet en massa om mig, och han har accepterat mig på sitt lilla sätt, men när vi har blivit ovänner ja då har han verkligen sårat mig. Ni kanske undrar varför de tog slut mellan oss, med tanken på att vi var tillsammans i tre år, beror väl på att både han och jag insåg hur olika vi faktiskt var. Vilket gjorde att vi bråkade nästan hela tiden i slutet om små saker , såna där riktigt larviga saker som man idag skrattar åt.Folk blev helt paffa när dom fick veta att jag hade gjort slut med Fredrik, folkt trodde väl att vi skulle hålla ihop hela livet. Och visst var den första tiden rätt jobbig också, men jag var ju tvungen att göra det jag ansåg var bäst för mig , mådde ju rent utsagt skit i slutet av vårat förhållande. Och fast Fredrik kände mig väl , så tror jag inte riktig han förstod sig på mig , han gjorde väl sitt bästa för att göra det.


Jaja nu vet ni lite mer om mitt liv haha!
Nu blir det kaffe, ta på sig kläder, fixa till sig och sedan skolan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Frukost är bra =)

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-13 @ 20:01:59
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0