sidecut

Fan vad sur jag blir

Allvarligt talat, hur mycket ska en kopp kaffe få kosta? Idag kostar en latte snart mer än en halv lunch, och hur ofta är den värd pengarna? Och det goda svenska bryggkaffet, var tog det vägen?


När man betalar mer än 40 kronor för en halvstor latte, då gör det ont. Har alltid lust att svara: “Du, det var inte ett stor stark jag beställde.” Ingen ska komma påstå att det är annat än ett överpris. En kaffe ska inte kosta mer än en halv dagens, det är inte sunt.

 

Det som stör mig är att latten generellt har blivit någon slags premium-produkt som får säljas till överpris oavsett kvalitet. I bästa fall serveras den av en barista som kan sina saker, och i de sämsta kommer den från en vidrig espressoautomat. Men allt som oftast är det en mjähäig upplevelse av beige varm mjölk med bismak av dåligt rengjord espressomaskin.

 

Det är lätt att förstå hur latten blivit så populär när man tänker på hur det svenska bryggkaffet misshandlats av restaurangbranschen. Svenskt bryggkaffe ska drickas nybryggt, inte efter att få stå och reducera på kokplatta en halvtimma. Inte heller kan man förvänta sig att det som kommer ur en kaffemaskin som inte håller rätt bryggtemperatur och aldrig blir rengjord eller avkalkad kan vara annat än lut.

 

Ja som ni märker är jag på dåligt humör!

 

jag ville göra något annorlunda med håret typ sidecut, men efter en dag på stan, så såg jag flera stycken som har det. Kanske är det så att det är jag som tror det är ovanligt, men fyfan vad snyggt det är. Ska i alla fall tänka och sedan tala om vad jag kom fram till, jag vill göra något ovanligt med mitt hår i alla fall. Dock inte lika mycket sidecut som på bilden utan lite längre vill jag ha

 

 


Kommentarer
Postat av: H Einarsson

gör det! Alltid kul med förändring :-)

2010-09-30 @ 11:27:28
URL: http://apriilhimlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0