Jag blir mer än trött

På att hela tiden få höra om hur smal jag är. Jag är väl medveten om det själv, jag behöver inte få höra det hela tiden. Jag vet också att ni inte menar något illa när ni säger det.  Men jag tar åt mig och jag blir även smått ledsen.

Man säger ju inte till en kraftig att den är tjock för det är inte okej. Men tydligen är det okej att säga till en som är smal att den är smal. En del tycker väl kanske att man är snäll när man säger det , men det beror ju helt och hållet på hur och när man säger det.


En gång sa en person att skulle du trilla skulle du gå i tusen bitar för du är sjukligt smal. Ja jag väger under 50 kilo men jag är också under 160 cm så min vikt är NORMAL för min längd.

Det kan vara svårt för en kraftig person att hitta kläder, men det kan vara lika svårt för en som är smal atth hitta kläder som sitter som man vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0