Emma skriver av sig

Blev lite fel och det har slutat med för lite sömn i natt, nu känner jag mig som en levane zombie med andra ord död.

Satt och tänkte på ex man har haft under livet, inte alla dock, nu låter det som om jag har haft väldigt många. Visst har haft en del men dock har jag bara tänkt på dom seriösa alltså dom som har hållt ett bra tag, ja ni fattar nog.


Varför blir man oftast ovän med sina ex efter att förhållandet har tagit slut? nu är det ju inte så alltid men många gånger har det ju varit så.


Fredrik som jag var tillsammans med i tre år och även var sambo med, idag är vi inte ovänner men inte vänner heller. Man kan nästan säga att vi idag inte känner varandra så där tråkigt på något sätt måste jag säga. Ja vi var ju trots allt ett par i tre år i sambos ett bra tag. Jag tror det hela beror på att det gick snett var att vi flyttade ihop alldeles för tidigt, det är ju ett stort steg det fick för snabbt, men så är det väl när man är totalt förälskad i någon eller?. Och visst var det jobbigt när jag valde att avsluta vårat förhållande men det ligger så mycket skit bakom allt, och jag var inte världens bästa i slutet av vårat förhållande. Och det var inte Fredrik heller vi var som katt och råtta i slutet hade nästan ihjäl varandra i våra bråk .

Adam som nog är den snällaste person jag någonsin har varit tillsammans med , han var för snäll det var det som var felet. Jag var en jävla fitta i slutet och han hade all rätt och be mig och dra åt helvete när jag gjorde slut för att jag hade träffat en annan. Jag anser att jag aldrig var otrogen mot Adam för killen jag träffade vi hade inte gått så långt alltså inte haft sex inte ens någon puss. Fast den killen och jag vart kära i varandra och han visste också att jag hade Adam då. Den killen och jag hade bara umgåtts väldigt mycket sen insåg vi att vi tyckte om varandra mer än vänner.


Robin Ja det är nog det förhållandet som har varit mer upp och ner än upp om ni fattar. Våra bråk kunde verkligen gå över styr mer behöver jag inte säga det är en sak mellan han och mig. Inte bara negativa saker om Robin för han visste hur man gjorde mig glad lika väl som han visste hur han skulle få mig ner till botten. Han hade en väldigt svartsjuk sida och det här med svartsjuka är något jag hatar och är rädd för. Jag är inte den svarsjuka typen  och har aldrig varit det heller så mycket. Alla är det ju mer eller mindre, personer som är sjukligt svartsjuka  som ska veta allt man gö,r bevakar en , anklagar en för otrohet osv sånt kan jag inte med. Det var så han var och när han visade sådana sidor blev det för mycket. Jag gjorde slut, några dagar  efter kom han med blommor och ja då föll jag såklart vi blev ett par igen och han lovade att inte vara så svarsjuk längre. Det gick bra första veckorna sen var vi tillbaka på samma spår. Efter jag gjorde slut en andra gång blev vi ovänner vi såg rött när vi såg varandra, men för två år sen valde vi att lägga ner det hela och bli vänner igen. Det känns bra för trots allt skit jag och Robin har varit med så var han en viktig person i mitt liv på den tiden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0