Emma skriver av sig

Dem flesta känner igen ordet 2012 som domedagen, döden eller jordens undergång.
Många har sett filmen 2012, vad som kommer att hända det året. I filmen visar dem natur-katastrofer bl.a tornados, översvämmningar, vulkanutbrott mm.

Bortsett från filmen, det verkliga livet. Vad händer år 2012? Jag tror inte att Jorden kommer att gå under på samma sätt som på filmen.

Jag tror det har börjat, Jordens undergång. Tänker man noggrant så har det hänt mycket dem senaste åren.
Här är några få exempel om vad som har hänt, skapat kaos, panik, minskat export/import = förlorat pengar dem senaste åren.



2001: World Trade center: Inte nog med att 3.000 människor dog, fd världens största byggnader förstördes, alla butiker och alla som förlorade någon närstående så har det spekulerats en hel del om händelsen. Hatet har blvit större mot Muslimer pga att Terroristerna själv var muslimer och det gav Islam ett dåligt rykte. ( Islam har ingenting med terrorister att göra). Detta kostade hat,konflikter,pengar, liv och mycket mer.

2004: Tsunamin: Jordbävningen som skapade Tsunamin vid Indiska Oceanen,227800 personer hittades döda pga en stor våg på 50+ m sträckte sig in mot fastlandet. Människor dog, resurser skickades till de drabbade, hus blev förstörda, pengar behövdes. Detta kostade fattigdom, dödsfall bl.a turister, hemlöshet Pengar och sorg. Kalabalik helt enkelt.


2010: Askmolnen: Vulkanutbrottet i Island som uppmärksammats pga att all flygtrafik var avstängda och försenade  i ett par dagar pga askan som spred sig i molnen. Flera flygbolag förlorade extremt mycket pengar och var nära att gå i konkurs. Bl.a så "Varnade" tidningarna att fönster,dörrar m.m skulle hållas stängda under askmolnsperioden. Askmolnet förstörde odlingar, växter m.m där "Askan" drabbade som hårdast. Detta kostade
extremt mycket pengar, oro och en del av naturen.


-Detta är 3 av många exempel på vad som har hänt dem senaste åren

Jag tror starkt på att Jorden, sakta men säkert lider mot sitt slut där allt går att lösa. Snart kommer det ens inte att finnas resurser till det man behöver, priserna kommer att stiga och konflikter kommer att uppstå. Det kommer inte bli "Jordens undergång" genom att en stor tornado svepar bort alla. Som jag nämde tidigare, sakta men säkert lider jorden mot sitt slut.



Som ni märker gillar jag och grubbla och tänka, ibland går det jätte bra att få ner det i en text. Och jag har alltid gillat att skriva. Svenska var ju ett av mina favorit ämnen också, Svenska A, B och C har man läst. Och just det där med att skriva har jag tyckt om sen jag var liten , det är något som får mig att må bra.

Det kanske inte är så roligt för er att komma in här och läsa när jag har en dålig dag. Men det ger mig en inre ro på något sätt. Att skriva precis som man känner både bra och dåliga saker.







Till en annan sak

Jag kan inte släppa tanken på dom så kallade (stor bloggare). Jag är själv bara en liten myra om man jämför med dom. Dom tjänar pengar på sin blogg och det gör ju inte jag, och det är faktiskt något jag heller inte vill göra. Dessutom kommer dom inte alltid stå i ljuset i blogg  världen. Och vad gör dom då? många av dom har hoppat av skolan och tror att dom kommer leva ett lyx liv hela livet på grund av sin blogg. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Personligen så tycker jag att en utbildning är viktig det skapar ju en bra start i livet. Dessutom kan alla gå hur långt dom vill , men då får man ju kämpa för det också. Och må jag tycka att en del av dessa bloggare är otroligt "tröga" ibland. En del spelar ju också "tröga" för att få pengar. Vilket jag tycker är roligt, och otroligt korkat. En så kallad "känd" person ska väl vara sig själv för är man det så kommer man ju långt i livet. Och att man då spelar korkad är ju bara larvigt.


I mina ögon är ingen korkad när det gäller skolan. Men en del tror att man kan glida runt, vilket gör mig lite arg. under flera tillfällen när jag gått i skolan och hamnat i en grupp så har dessa människor varit där. Människor som glider och låter andra göra jobbet, vilket gör mig förbannad.

Man måste ha tron på sig själv, det är så otroligt viktigt. Man kan inte lyckas varje gång, man kan inte börja högst upp man måste klättra upp. Och visst är det en jävligt härlig känsla när man t ex har kämpat inför en tenta och får bra resultat. Som en tentan jag hade  en gång jag kämpade och kämpade (var ett ämne jag inte tyckte om ). Men jag gav mig fan på det och vet ni jag fick MVG och den lyckan kan man inte beskriva med ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0