Nåväl

Godmorgon

Här sitter jag i min ensamhet och dricker kaffe, för att vakna till liv. Jag vet inte om det hjälpter men jag inbillar mig varje gång att en kopp kaffe gör en pigg. En del kan ju inte dricka kaffe på kvällen för risken finns att dom inte somnar. Det har då aldrig hänt mig, men jag sover ju dålig i vanliga fall också (inte alltid ). Det beror nog på som i lördags sov jag rätt så bra , hade inte min granne haft fest hade jag nog sovit ännu bättre. Och orsaken till att jag sov rätt så bra var nog att Nils var där också. På något sätt är det rätt tryggt när man vet att man har någon bredvid sig. Det är ju inte så att jag är rädd att sova ensam men det är ju inte roligt heller, förstår ni


Nåväl efter jobbet funderar jag på att gå och sola, om jag orkar vill säga. Det är lika skönt varje gång man gör det, på något sätt känner man sig som en ny människa. Jobbar till 14.00 idag så det är ju helt okej då hade jag slutat vid 15-45 då hade jag inte orkar gå och sola.


I morgon är det onsdag och jag är ledig. Maria och jag ska ut, jag vet inte när jag var ute på en onsdag sist. Ett minne jag har är från i somras. jag och Maria jobbade nästan varje helg och med andra ord blev det då ingen utgång. så vi gick ut på vardagarna i stället när vi var lediga. Som en måndag i Juli ringde Maria och frågade om hon ville hänga med in till stan för jag skulle köpa skor . Vi gick då förbi en uteservering och sa vi tar en stor kall. Denna stora kalla blev ett antal kannor med öl i . Det blev lite galet maria badade i kalmarlsott och jag sprang runt på kyrkogården och trillade rakt ner i en buske .
















Läste ett inlägg från förra året som jag hade skrivit
Ett gott skratt fick jag


Mina och och Marias egna ord och beskrivningar.
* Jag  Men efter mycket spring hittade jag en saftig och lagom stor gurka för min smak

*
Jag What a fuckin animal!

*
Maria sen träffade jag Emma som är sjuk och ser ut som om hon inte sovit sen 1999.

*Maria: Han där, han är död tror jag.
Jag: Men han är ju taggad och har kommenterat..
Maria: Jaha då är han väl inte död då.

* jag: HAR DU GLASSEN I FRYSEN???
Maria: Nej, jag har den i kylen.
Jag : varför har du den där?
Maria : Den frös förstår du!

* Jag Jag har ett svagt öga för såna killar.

* jag "Dom går bakom huvudet på mig!"

* Maria : "Jag har fått en ny vän, fast jag vet inte vem det är"
Jag : "Jaha vem är det då?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0