.

En trött Emma som skriver, ritktigt jobbigt att gå upp idag, hade verkligen ingen lust alls idag :/. Fast nu är jag uppe klockan är inte ens 06.00 och jag sitter och dricker kaffe. Går på mitt pass vid 07.00 och går av vid 15.45 det är tufft. Jag gick ju av mitt pass igår vid 21.15 och att sedan gå upp vid 05.30 det känns ska jag be och få tala om . Men jag vet jag ska vara glad som har ett jobb som jag trivs med ja för jag älskar mitt jobb. Att hjälpa andra människor får mig själv att må bra, men visst det är ett tufft jobb jag har . Ni som inte har jobbat inom demensvården ska veta att det är tufft. Det är inte alls som klarar det och inte alla som passar för det heller, men jag har jobbat inom det sen jag tog studenten och jag trivs lika bra som då.


Men jag känner mig aldrig utvilad riktigt, att vara ledig en enda dag och sen köra 6dagar i rad det tar på kroppen. Men kommer vara ledig lite mera nu framöver  gött mos som man brukar säga.



Igår på jobbet pratade jag och Henrietta om hur gammla vi är :P . Hon fyller 25 om en månad, och jag blir 24 år. Jag blir 24 år jag är nojjig och börjar nog komma in i en kris . Men mamma säger att jag alltid kommer vara hennes lilla dotter. Men jag börjar känna mig som en kärrig, nej nu kanske jag tog i. Jag blev redan nojjig när jag fyllde 15 år minns det så väl att jag var helt till mig dagen innan. Och nu blir jag 24 år ja tiden går fort. man kan ju heller inte stoppa tiden.

 

Jag är en bra kompis, jag har två cyklar och den ena ska Maria få. Den är röd och cool, ska bara orka hämta den hos mitt ex Fredrik idag om jag orkar som sagt.

 Vilket jag har sagt till honom också, och då sa han att jag skulle ringa innan så nte hans kompis som jag bråkade med  i fredags var där då han skulle tydligen sova över hos Fredrik inatt. Det är ju inte så att jag kommer flyga på honom om jag ser honom, men jag och Simon som han heter är inte bästa vänner och det vet nog dom flesta. Och det spårade ut i fredags när båda var fulla.

 Och jag vet själv att när jag är full och någon säger något som jag tycker är fel då kan jag bli arg. Men jag ångrar inte det hela som hände inne på km, kan inte låta bli att skratta nu efter det hela.

 Vi stod verkligen och skrek på varandra, jag kom inte ens ihåg hur bråket började. Men jag blev så jävla upprörd ena sekunden var jag arg som ett bi och sen kom tårarna, ja jösses alkoholen kan ställa till det som in i helvete ibland.
Men det som gjorde mig mest arg var att mitt ex bara kollade på och seda gick, och ja han fick en omgång också, men det ångrar jag. Jag förstår att han inte ville lägga sig i med tanken på att jag var helt jävla galen. Fredrik och jag har pratat om det hela så vi har inget emot varandra.  Och man kan inte tycka om alla, Simon och jag är inte vänner och kommer aldrig vara vänner. Så kan det vara ibland, men skulle vi ses ute på krogen igen så hoppas jag inte samma sak händer en gång till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0