Emma skriver av sig

Åh äntligen har jag kommit på hur man får in egna bilder på sin header. När jag väl kom på det kände jag mig korkad det var ju hur lätt som helst. Jag som krånglade på photoshop och så kunde man göra det på powerpoint.
 
 
Läste ännu en artikel som handlar om äldrevården. Denna gången gällde det Borgholms kommun, en kommun som jag en gång har jobbat i. Det har varit mycket artiklar om att man drar in på personal, boende som får vänta i evigheter på att gå på toaletten. Jag blir så ledsen när jag läser detta, är de inte rätt att de personer som byggt upp vårat samhälle så få bästa möjliga vård och en bra vardag i slutet av sina liv. Jag tycker det är mer än rätt att dom ska få det bästa möjliga. Jag har jobbat inom vården i 5 år, 3 år har jag jobbat inom demensvården och jag ångrar inte en dag att jag började jobba med det. Att hjälpa andra är något jag brinner för, därför blir jag jätte ledsen när en del i samhället tycker att äldrevården inte är något att ha focus på. De drar in på tjänster osv hur tänker dom?. Jag blir så förbannad.


Helt ärligt jag har ett av världens bästa jobb, visst har sina tuffa dagar också precis som vilket jobb som helst. Och visst blir jag arg när kontorsnissar får mer lön än oss undersköterskor, sjuksköterskor , vådare osv. Vi jobbar för fan med människor och vi har ett väldigt viktigt jobb.
 
 
Nu ska jag sno mammas badkar och ta ett skönt bad.. För det är jag värd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0