Fin höstdag

Det är en väldigt fin höstdag idag, suttit ute och fått i mig mitt morgon kaffe. I natt har jag sovit som en stock inte vaknat en enda gång vilket är ovanligt för mig. Ska betala alla räkningar idag sen blir det ett kvällspass på jobbet, sedan ta sista tåget hem till mina hjärtan. Är ju ledig i morgon sen jobbar jag i helgen helt okej, helgen brukar springa på även när man jobbar. 
 
 
Jag ska vara helt ärlig när det gäller alkohol. Jag vet en person som dricker varje lediga stund varje tillfälle som finns så dricker han. Han är ju inte tyst om det heller som om det är något och skryta över?. Men till saken de pengar han får in går till stor del till just alkohol sedan kan han sitta och klaga öppet att han inte har pengar till saker som mat osv. Väljer man att spendera penngar på alkohol så får man ju skylla sig själv tycker jag. Jag har tidigare varit ute en hel del med alkohol i kroppen. Men skillnaden är att jag inte dricker varje lediga tillfällen har aldrig gjort och kommer aldrig och göra. Att ta några öl någon helg det köper jag det kan även jag göra fast det nu var ett bra tag sen, då jag tycker livet har så mycket mer att erbjuda än just alkohol. Folk väljer ju självklart själva vad dom vill lägga pengar på, men jag blir så arg, full i skratt när en del sedan sitter och klagar på att dom inte har pengar kvar till mat osv. 
 
 
 
Annars?
Jag är super glad idag vet inte varför har bara en bra dag som jag kommer dansa mig igenom. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0