solen skiner och jag är så PIGG




Ja i alla fall i min dröm,
den bittra sanningen är ju att den inte alls gör det. Det är grått och kallt ute , och klockan slår snart 06.00 så man ska ju inte tappa hoppet helt på solen. Den kan ju komma fram när man minst anar det,vilket skulle få mig på ett STRÅLANDE humör.


Idag skulle jag ha börjat vid 08.15 men efter ett samtal med en kollgea så byte vi tid. Så idag börjar jag vid 07.00 och går till 14.00 det är faktiskt helt okej, annars hade jag börjar 08.15 och gått till 15.30. Jag hoppas dagen på jobbet blir bra, och att jag inte har allt för ont i ryggen. I tisdags när jag jobbade så kunde jag knappast böja mig ner innan det högg till i min lilla rygg.



Och i morgon är det Fredag, är taggad till 1000
och på lördag ska jag och maria besöka the rock och alla andra ställen :-)


Vart ett samtal med mamma igår kväll, jag var nog inte riktigt vaken när vi pratade
För idag minns jag inte ett dugg om vad vi pratade om.


Till en helt annan sak, du verkar tro att du är odödlig eller något, och att du kan få vad som helst. Och när jag gjorde klart för dig, att du aldrig kommer bli en viktigt person i mitt liv, så måste det ha tagit hårt på dig. Nu är det ju inte så att jag sa det precis så, utan mer att du hade bränt dina broar ja för jag gav ju dig en chans att visa vem du var. Jag är medveten om att ingen är perfekt, men ditt beteende är inget jag accepterar helt enkelt. Du kan inte vara otrevlig och jävlig ena dagen, för att sedan vara så där otroligt snäll . Jag är också medveten om att alla har sina dagar, men det är ingen ursäkt som jag sa till dig. När du sedan sa att du inte accepterar mitt val och sa att då kan vi lika gärna vara ovänner är ju bara barnsligt. Bara för att jag har gjort klart för dig att jag inte vill umgås med dig så betyder det ju inte att vi ska vara ovänner och kasta skit på varandra. Jag vet ju att vi i stort sätt kommer ses varje dag i skolan när den börjar, och då är det ju självklart att jag kommer hälsa på dig och byta några ord. Jag vet inte vad du har för bild av dig själv, men du verkar ha mycket svårt att acceptera att du inte kan få allt. Du sa också att du aldrig fick chansen att visa vem du egentligen var, men jag fick nog när du var så där extremt otrevlig när man inte höll med dig om en del saker, och att du kunde gå från otroligt varm til kall som is. Ska jag vara ärlig så var jag faktiskt lite rädd en del gånger, för man visste ju inte vad man skulle säga utan att du skulle bli förbannad. Och jag säger inte att du är ond rakt igenom , för det finns det ingen som är, det jag säger är att du kan inte göra som du vill och sen tro att jag ska låsas om som ingenting har hänt. Jag var snäll från första början ,du fick vara med mig och mina vänner på midsommar. Och när du var otrevlig mot mina vänner, och när du var så kall och jävlig mot folk vi träffade ute , det är något jag inte tycker om. När du satt och var sur det gjorde bara en massa dåliga vibbar runt om. Sen från ingenstanns vart du så där trevlig helt plötsligt då kunde jag inte alls fatta var det var och att det kanske var spriten som gjorde sitt, men inte ens jag blir sån när jag är onykter. Och när man frågade var det var , ja då var det ju ingenting. Du skyllde på alkoholen, men inte ens jag beter mig så. Visst kan jag vara otrevlig men det är skillnad på A och B om ni fattar. Jag blir bara otrevlig när någon person är för på och själv är otrevlig. Och om du nu inte kan acceptera mitt val ja då är du helt enkelt inte en bra människa för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0