Vaken med en kopp kaffe

satt och pluggade igår, men är inte färdig ännu, har några dagars ledig från jobbet nu så då hinner jag. Sa att jag inte kunde jobba i helgen, och först fick jag ledig men sen gick det helt plötsligt inte hmm konstigt?. Så denna vecka blir det ren maraton i att plugga, men det fixar jag måste bara komma in i banan igen och då går det bra.


Jag är så osäker om jag valde rätt valbara kurs, (funktionshinder) pratade med vägledaren och hon sa att jag kan söka vilket jobb som helst som kräver undersköterska utbildning. Hon tyckte jag skulle vänta tills hon kom in i klassen och gav mer information om dom valbara. Hade det kanske inte varit smart av henne om hon gjorde det innan man valde?. Men sjukvård vill jag inte välja, det var ingeting för mig, sjukhus luktar otäckt och jag gillar inte deras kläder. Det märkte jag när jag hade min praktik i fyra veckor på en avdelning på sjukhuset, att det här var ingeting för mig. Och då tyckte jag verkligen att praktikplatsen var till stor hjälp. Så då har jag psykiatri och funktionshinder kvar. Jag blir helt till mig när jag inte vet vad jag vill (det händer ofta), men det lutar nog mot psykiatri skulle jag tro.

Skolan idag, socialpsykiatri , och sen ska jag och Anette planera våran redovisning. Vi har inte börjat och vi ska redovisa på fredag. Vi fick denna uppgift över sommaren vilket jag tyckte var korkat av lärarna att ge oss . Det är ingen i klassen som har gjort det, och det kom som en chock när vi fick det om halsen igår.

20 minuter per grupp :O what the fuck , andas Emma och tänkt GULT , tänkt GULT!



2008

Kommentarer
Postat av: Kalle

Äh, så illa är väl det inte att jobba på sjukhus? Det tyckte inte jag i alla fall. Men det beror nog väldigt mycket på, på vilken avdelning man hamnar.



Hur som helst tror jag på psykiatri. Jag har en kompis som jobbar mycket på BUP och hon trivs superbra.



Och så hittade jag en sak som jag bara var tvungen att visa dig:



http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1241&artikel=3866493

2010-08-24 @ 14:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0