Mardrömmar

Jag somnade faktiskt i tid ikväll, men så vaknade jag. Och allt beror på att jag hade en hemsk mardröm. Och nu vet jag faktiskt inte om jag vågar somna om. Jag ska ju upp rätt tidigt i morgon så jag får väl försöka att somna snart igen.


När jag var liten gick jag i en grupp som hette mulle. Det fanns nog lite här och där runt om i vårat land. Man kunde även ha det genom skolan. I alla fall jag och en massa barn gick ut i skogen med våra fröknar och träffade mulle. Jag vet inte om det var en hon eller han, men han/hon bodde i en koja i skogen. Kojan hade mulle byggt själv med hjälp av grenar. Och ibland fick vi barn hjälpa till och hämta grenar och så . Mulle hade gröna kläder och en svans ja jag tror nog att mulle var ett troll. Ja därför jag berättar detta är för att jag hittade en bild på den grupp och självklart var mulle med också. Mulle var väldigt populär när jag var yngre, jag vet ju dock inte om mulle finns kvar i dagens skola. Vilket jag tycker är tråkigt, mulle tog ju hand om alla djur och mulle såg även till att naturen mådde bra. Mulle berättade att vi inte fick kasta skräp i naturen och att vi skulle vara rädda om naturen. Visst var den där mulle smart, och jag tycker och hoppas hans finns kvar i dagens samhälle det behövs




Under en kort tid gick jag även på teater när jag var yngre. Dock så spelade vi aldrig upp någon pjäs och jag tyckte inte det var så speciellt roligt heller. Jag har testat på lite av varje, har även gått på pianolektioner, och så här i efterhand ångrar jag att jag inte fortsatte med det.



När jag kollar på en del kort så kommer en massa minnen upp, det är väl rätt självklart att det gör det. Nu är det inte så vanligt att man tar kort med en vanlig kamera och framkallar kort. Eller jag tror det är mer dom äldre som gör , som min farmor och farfar. Men för övrigt är det nog inte så vanligt, det tycker jag är synd. Jag äger inte ens en vanlig kamera, jag som alla andra har en digitalkamera. Jag vet inte ens om man kan köpa en vanlig kamera?! eller jag tror nog man kan det. Jag ska i alla fall köpa en systemkamera, men den jag vill ha är rätt så dyr så jag får vänta ett tag. Man kan hoppas att den är billigare efter jul i så fall ska jag köpa en sådan :)



Natti Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0