Bland Älgar och smultron

jag ska lösa detta men just nu känner jag mig så ostabil så att jag blir rädd , rädd för mig själv. jag hatar att visa mig svag och en del saker undviker jag helst att prata om.


Igår när jag gick till skolan gick det en kille bakom mig han gick så nära. sen gick jag över bron vid netto (ni i kalmar vet vilken bro jag menar) mitt där man gick kom en plogbil jag fick panik. Och den där killen kollade på mig (som om jag skulle lösa det) jag hoppade i alla fall ut på vägen tur att det inte var mycket bilar (annars hade det blivit kaos) och killen efter jag svärde för mig själv varför nu och varför när han är där.


Killen sa det var länge sen
(jag log ett leende som inte var äkta)
ja det var ju det  sa jag
jag tänkte och glad är jag för det.
Jag började gå
och han frågade vart är du på väg
jag kände att jag inte var på humör men jag var så illa tvungen
jag ska till skolan

Jag har försökt att få tag idag under en tid sa killen
Jag är en väldigt upptagen yrkeskvinna sa jag och log ett leende som visade tydligt att jag ville gå
vilket han inte fattar
Kan jag få ditt nr sa killen
Jag ljög
Nej jag kan inte det i huvudet
Men ta mitt då sa killen
Jag har mobilen i väskan (upptäckte att jag inte hade en väska)
Du har ingen väska sa killen
Jag har massor men den är hemma
Han log och sa kan man inte få en kram
Jag bet mig i läppen och kunde känna blodsmak
jag tänke ger jag han en snabb kram och sen går utan att säga ett ljud borde han fatta
Vilket jag gjorde
Jag gick snabbt där ifrån
Jag kände hans blick i min rygg
Jag vände mig inte om jag ville bara fly så långt bort det bara gick
Det enda jag hade i skallen var den där låten som han skrev till mig jag ville SPY


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0