Solen och Emma är lite glad

Då är man vaken tog en liten sovmorgon idag vilket jag själv tycker att jag förtjänar. Ute är solen framme och det är med andra ord helt underbart väder och visst blir man så där extra glad en sådan här dag. Sitter och dricker kaffe ska snart göra en smörgås eller två och ta en kopp kaffe till. Sedan ska jag på bolaget och köpa dricka inför lördagen kommer nog bli lika roligt och galet som det alltid blir när jag och Maria är i farten. Idag är man som sagt ledig i från skolan eller ordet ledig får man inte använda när en lärare hör då heter det självstudier. Ska skicka iväg arbeterna sen för det gick ju som sagt inte att skriva ut igår i skolan så jag får helt enkelt skicka det till lärarna går nog lika bra skulle jag tro.


Känner att jag har en förkylning på gång som aldrig vill bryta ut skulle inte förvåna mig att den kommer under mina 4 veckor ute på pratik. Jag hoppas verkligen att jag får vara på sjukhuset jag menar jag har jobbat inom äldreboende i snart 3år jag vill lära mig något nytt och få en annan bild inom omsorgen. Jag tycker jätte mycket om att jobba inom äldreboende men ja jag tror ni vet vad jag menar alltd roligt att testa på något nytt.


Satt och tänkte på en sak jag vet inte när jag sist var riktigt ledig,  alltså med det menar jag ledig i flera dagar. På min utbildning har man inga lov vilket ibland kan vara surt för man blir ju rätt så trött efter en tid när det är ett sådant tempo som det är i denna utbildning. Förra sommaren var jag inte ledig alls ska jag vara ärlig så var jag nog inte ledig många dagar. Lär nog bli samma denna sommaren men jag tycker ju om mitt jobb så.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0