Godmorgon


Sitter just nu i mitt kök och dricker kaffe och försöker vakna till liv. Kaffe smakar som bäst på morgonen om ni frågar mig. Har nyss ringt Maria och väckt henne, så nu kommer hon i tid till skolan (: jag är ju för jävla snäll.


Igår jag ryser bara när jag tänker på det, ibland vill man helt enkelt bara krypa ur sin egna kropp för att slippa denna ångest som kommer och går som den själv vill. visst har haft mycket värre ångest igår ja jag kan säga att den var av den milda graden. Igår kväll låg jag i min sackosäck och kollade på två filmer, sen kröp jag nästan till sängen av trötthet. Nu är mina fyra veckor på sjukhuset slut och jag ska tillbaka till skolan idag, ska faktiskt bli roligt att träffa alla klasskompisar igen har saknar många av dom. Den 18 ska jag på en utbildningen som har med mitt jobb att göra. Snart har jag jobbat där i ett helt år, tiden går väldigt fort tycker jag, men jag har verkligen världens bästa jobb och även kollegor. Många frågar mig hur jag orkar jobba med äldre som har demens, jag tycker helt enkelt om det, att ge en hjälpande hand till dom som behöver gör mig glad i hjärtat. Att ge personen den bästa omvårdanden i livets slut och se hur dom uppskattar och glädjs av det , ja de gör mig glad i hjärtat. Jag har ju som sagt jobbat med äldre med demens i tre år, och när jag fick mitt första jobb efter stundeten så kände jag att detta var något för mig. Jag tycker om att hjälpa människor och ge den vård dom behöver. Det jag tycker är en skam är att det är för lite betalt, vi som jobbar inom vården jobbar ju med människor som behöver hjälp och det är ett hårt arbete. Inte för att det första jag tänker på är pengar, nej utan att personerna man jobbar med har det bra och mår bra. Men ja det är klart jag tycker att man ska ha mer betalt för vi gör ett otroligt fint och hårt arbete.


Efter skolan ska jag hem och laga mat, men vad jag ska laga har jag inte kommit på, har i alla fall tagit fram potatis . Så hmm vad kan man ha för gott till potatis, jag vill inte ha kötbullar idag. Hmm vet ni varför , här om dagen hade jag bråttom på ica sprang och tog kötbullar, men det jag inte såg var att jag tog kyckligköttbullar. Något som för mg inte smakar gott. Så är det någon som vill ha så har jag helt paket i frysen som någon kan få.


Tänkt ringa Emelie i veckan med och fråga om den där fikan som vi har pratat om. Var ju ett tag sen nu, men vi har fullt upp båda två så ja det är väl inte så konstigt.

Jag vill ha sommar, det är maj och man går med vinterjackor ännu, hmm det är inte redigt klok. Men jag hoppas det vänder så jag kan ha min nya jacka snart. Den är så snygg att jag får ett jävla vakum ;) var rea på jackan kostade 200 kronor från början hade den kostat 700 kronor (: me like.


Nu blir det väl att kolla ansiktsboken och se vad som har hänt under natten haha ;)
Ja och sen kolla in på mina bloggar som jag följer med så klart :)


Hej Emma

Spåkulan säger: Underskatta inte din förmåga. Ta utmaningar när de kommer. Du är en vinnare.



okej där ser man....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0