Ny vecka

Det är fakiskt lite läskigt att tiden går så snabbt som den gör. Snart är Januari månad slut och vi går in i en ny månad, det enda som jag tycker är bra är att det närmar sig vår . Är hos mamma för tillfället, kände att jag behövde det. Snäll som jag är så ska jag ha maten klar när hon kommer hem. Idag ringde jag tandläkaren och bokade en tid också, det är dyrt och vara över 19 år, bara ett besök går på 600 kronor så de kommer  väl svida lite på mitt sparkonto

Maria skickade sms att snyggingen på komvux har klippt sig, Jag har ju ett svagt öga för killar som har lite längre hår . Och den här snygga människan gjorde mig knäsvag första gången jag såg honom. Nu låter jag väl himla barnslig men han är verkligen ursnygg. Dock berättade Maria att han inte alls var lika snygg längre, och nu blir jag nyfiken jag måste verkligen se hur han ser ut i kort hår.

Idag ringde min nya psykolog också så vi har bokat ett möte nästa vecka. Det här med att prata med en främmande människa  om hur man mår gör mig rädd. Samtidigt vet jag ju att det är bra och göra det, och att jag kommer må bättre . En del har väldigt lätt för att berätta för andra hur dom mår och så vidare. Men det är inte jag, jag känner mig korkad om ni förstår. Jag vill inte gå runt och berätta om att jag  har ångest , en del dagar är värre än  andra. Men man ska inte ljuga heller och säga att man mår bra när man inte gör det. Och nu är det ju inte så att jag mår dåligt varje dag, jag har mina ljusa dagar också.

Ni kanske undrar varför jag är rädd för att öppna mig för främmande människor. Jag gick hos en kurator när jag gick på gymnasiet. En person som jag trodde skulle hjälpa mig, komma med kloka ord och så vidare. Men hon tryckte ner mig och det hände att jag gick därifrån och grät . Nu är det ju inte så att alla psykologer/kuratorer är så här, men rädslan den finns kvar





På fredag kommer Mia som jag har saknat henne <3

2004

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0