Barnkalas.

Dom har barnkalas på samma gata som jag bor på idag. Hör hur barnen skrattar och leker och är lyckliga. Vid såna tillfällen önskar även jag att jag var  barn igen. Fanns inga stora problem  och man tog livet som en lek.


Det är inte lätt att klara sig i det samhället vi lever i idag. Så många krav som ställs och man ska kunna allt , man ska vara på ett sätt och ja ni fattar. Inte konstigt att folk faller ner i det mörka när kraven bara blir större och större.


Kom ihåg när jag skulle ta studenten jag hade så många önskemål på saker jag skulle göra. Jag skulle resa se världen och ha det bra. Det blev inte  riktigt så.  Jag blev kvar i stan, hade ett jobb vilket var en trygghet i alla fall. Jag har väl direkt aldrig haft problem med ekonomin har alltid klarat mig och till och med haft över. Men man blir som sagt inte lycklig av pengar. jag vill känna mig trygg och även känna den där inre tryggheten



Och nu då?
Nu bor jag i min mysiga Etta på stensö, jobbar och sliter och umgås med nära och kära


men något saknas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0