En kopp kaffe så här på morgonen

Fåglarna har börjat sjunga, det är ett tecken på att våren är på väg. Jag kan inte låta bli att le när jag hör dom sjunga. Det får mig att längta, längta till varmare dagar och kvällar. Ta en kaffe på altan , känna värmen höra fåglarna sjunga och det bästa har en bra bok till hands.


När jag kommer hem från jobbet, ska jag kila ner i förrådet och hämta in mina vår och sommar jackor , vilket också är en hel del . Ska gå ner med några vinter jackor så att jag får plats med mina jackor. Hittade en fin jacka igår stod och kollade på den testade den och gick runt med den inne i affären. Sedan slog tanken mig att jag redan har en likande jacka , vilket också gjorde mig lite sur. Men heter man Emma ottosson så kan man redan nu lista ut att det även blir en eller två nya jackor även i år. Jag har ju redan köpt ett antal par nya skor, och det här med skor kan inte få nog av dom.  Och man kan aldrig få för mycket av det heller.


Igår såg jag en film black swan, hade sett en bit på tv, och trodde den skulle vara bra. Men jag hade fel, den var ritkigt jävla dålig och dessutom var den konstig, Fattade aldrig själva handligen och slutet var bara konstigt och knäppt. Så gott folk se den inte ni blir besvikna vill jag lova er.


Ja som ni vet har jag fixat fram min riktiga hårfärg, eller det var mammas gubbe Börje som hjälpte mig. I alla fall jag var ju jätte svart i håret förut, vilket jag också trivdes i. Men det är alltid roligt och göra något nytt eller hur man ska säga. Och jag känner mig lite ljus i huvudet nu (vilket jag inte är) men ni förstår nog. Min mamma har sagt att jag ser mer hård ut när jag var svarthårig. Nu tycker hon att jag ser ut som en ängel , dessutom är hon jätte glad att jag nu ska spara ut till långt hår. Det växer fort så till sommaren har jag nog fått en bra längd  på håret . Ja och för er som inte är vet är min
naturligahårfärg  typ mörknbtunt med lite blandning av ljusbrunt. Svårt att förklara , får väl ta en bild när jag orkar vill säga.



Pratade lite snabbt med Sebastian tror det var på Facebook. Sa att han får fan ta och komma och hälsa på snart, då ska jag lära honom att dricka kaffe haha. Nej men våre otroligt roligt om du kom och hälsade på Sebastian, det är ju som sagt alldeles för längesen vi sågs nu
. Sist vi sågs kollade vi på Sunes jul via youtube (knäppisar. se) men det var trevligt och jag är glad att jag har fått lära känna dig också. Så nu får du lämna norrköping en stund och ta en tripp till Kalmar igen.



Vet ni vad?!
Låg och tänkte igår innan jag somnade, ibland börjar jag undra vad jag håller på med. Frågor som jag vill ha svar på , en osäkerhet som gör mig galen. Eller hur ska man säga, jag vet ju vad jag vill, jag vet vad som får mig glad. Det värsta av allt är nog att få en kniv i ryggen , ett slag på kinden ja ni fattar. Jag vill inte hamnad i en sån Situation igen. Som alla andra är jag ute efter det där äkta, men det är klart man går på tå , när man tror att inget kommer leda till något bra.


Sist men inte minst
En av mina favoritlåtar
Kim Carnes – Bette Davis Eyes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0