Godmorgon

Jag är trött och har ingen större lust att gå utanför dörren idag. Men har min jobbar helg så då är man tvungen, och det är faktiskt okej att jobba helg också. Sånt får man ju ta när man jobbar inom vården. Men jag är så trött så jag hade gärna sovit i hundra år till om ni fattar!?.


Känner mig ljushårig (vilket jag inte är) men är ju van att vara svart som natten i håret. Sen ser det ju mer ljust ut nu också när jag nyss färgat det. Efter första tvätten så lägger det sig och då känner jag mig nog inte lika ljus .


Köpte mat för nästan 900 kronor igår, så nu är min kyl och frys fullt med massa goda saker . Hittade kronärtskockor , som jag ÄLSKAR så sjukt gott.  Man börjar med att klippa av de vassa bladspetsarna. Sedan skär man av stjälken så att skockan kan stå plant. Sen ska kokka det i 30-50 minuter beroende på hur grova dom är, man ska även ha salt i vattnet. Vattnet ska nästan täcka helt. När man ska kolla om dom är klara ska man dra i ett blad, och lossnar dom lätt så är det klart. . Man kan smaksätta med örter, citron, lime keso eller smältsmör. Det är ju vad man själv tycker . Jag tycker i alla fall detta är himla gott, och har du inte testat så tycker jag du ska göra det.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0