Ge mig kraft - Ja tack!

Sitter här i min fotölj och försöker få kraft att orka med kvällen som väntar. Idag har jag nämligen ingen lust eller ork att gå och jobba. Ja jag vet jag ska vara glad som har ett jobb, och jag känner mig dum som sitter här och klagar när det finns personer som skulle göra allt för att få ett jobb. Samtidigt har jag väl rätt och klaga jag tror alla som har jobb har sina dagar då man helt enkelt inte har lust och jobba.


I morgon har jag ett långt pass på jobbet, tog en kollegas pass i stället och hon tog mitt. slutar vid 15.45 i stället för 14.00. Min kollegas son fyller år och då är det klart man ställer upp, vilken snäll och gullig kollega jag är (: .


Har min lediga helg två hela dagar och visst ska jag njuta. Dessutom blir det rockfestival  på lördag kvällen. Och självklart ska jag dit med min bästa vän Maria.


Kan fortfarande inte fatta att vi är inne i maj månad, kanske beror på att jag anser att det inte är något maj väder. För vart tog värmen och solen vägen?!. Var ju ett par ritkigt fina dagar i slutet av april, men sen försvann solen bara så där. När man nu kollar ut kan man nästan tro att vi är inne i augusti månad vilket jag tycket är sjukt. Fast det vänder antar jag snart klagar man väl på att det är alldeles för varmt. För visst är det så att vi alltid ska klaga på vädret, finns det något som heter perfekt väder egentligen?.



Nu blir det en kopp kaffe och sen en promenad innan jag går på ett pass på jobbet


Bjuder på ett gott recept



4 portioner

Ingredienser

2 paket Felix Pastella Tortellini med Ricotta & Basilika
10 g smör/olja
500 g oxfilé i tunna strimlor
400 g rödlök i tunna bågar
150 g blåmögelost, t ex Blå Castello
2½ dl matlagningsgrädde
¼ tsk grovt salt
Nymald peppar
Ev. soja

Gör så här:

Låt smöret bli gyllene i en sauterpanna. Bryn köttet väl på alla sidor. Tillsätt lök och låt det steka med i ca 1 min. Tillsätt ost i mindre bitar, matlagningsgrädde, salt och peppar. Låt rätten småkoka tills osten smält och såsen jämn ca 2 min. Smaka av såsen och tillsätt eventuellt lite soja. Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen och låt den rinna av i ett durkslag. Spara lite av kokvattnet om såsen behöver förtunnas. Blanda samman kött, sås och pasta i en varm skål och servera genast.

Garnering: Färsk persilja
Energiinnehåll för hela rätten: 14340 kJ
Energifördelning:
Protein: 25 %
Fett: 50 %
Kolhydrat: 25 %





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0