Ibland är det för tufft

Det är en trött Emma som skriver, varit en riktig tuff och jobbig kväll på jobbet, det är allt jag kan säga. Det var så  otroligt skönt att komma innan för dörren , har tänt ljus och har mina favorit tofflor på mig . Ska koka lite te och läsa en bok som jag köpte för ett tag sen. Har inte läst på år och dar känns det som, och jag som älskar att läsa. Slappar av då är i en annan värld vilket jag tror alla behöver ibland. Jag hoppas verkligen jag kan ta och slappa av resten av kvällen, men just nu snurrar det och jag är så trött så trött att jag skulle kunna sitta ner och sova.

I morgon kommer lönen in på kontot eller i natt , dubbel lön denna månaden. Fick ju fast denna månaden så fick både timlön och månadslön denna månaden, sån lyx borde man ju ha varje månad. Tycker att vi som jobbar inom vården har alldeles för lite lön. Vi jobbar ju med människor så vi borde ju ha mycket mer betalt. Sen sitter gubbar på kontor och vänder på papper och dessa snubbar har mer lön än oss det är fan inte klokt. Dessutom tycker jag att de behövs fler killar inom vården, många förknippar vården med " att torka bajs" men det är så mycket mer. Jobbar ni inom vården vet ni vad jag pratar om. Jag mår så bra när jag får hjälpa människor som behöver hjälp det får mig att må bra och att se hur folk glädjs och bli glada får mitt hjärta att hoppa högt.


Kan inte låta bli att bli smått rädd, fast jag vet kan inte tänka så om allt, denna gången så kanske? ja jag måste helt enkelt ge det en chans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0