Rensat, slagit in och ledigheter

Igår gjorde jag något som jag borde ha gjort för ett bra tag sedan. Jag rensade bland mina gaderober, fick i hop tre överfulla kassar.Jag inser verkligen hur mycket kläder jag har  så rensa det behöver man allt ibland. Jag ska inte slänga dessa kläder kommer ge dom till någon secondhand butik så kläderna kommer till nytta. Känns ju lite väl och slänga dom när dom kan komma till personer som behöver dom mera. Har även slagit in de första julklapparna till freddy, noah, johannes och freddys föräldrar. Nu har jag mamma, börje, mia , maria, isak, love, aron och elsa kvar och köpa till. 
 
Börjar vild 07.30 idag och går till 12.30 en skön tur måste jag säga. Sedan är jag fyra dagars ledig härligt. Har ju dessutom semester kvar och ta ut som är sparade från förra året + en massa komp timmar si och så där 17.5 timmar i kompt plus drygt en vecka semsester och ta ut. Har sökt semester nästa helg och den fick jag beviljad med andra ord kommer jag vara ledig tre helger i rad nu framöver. 
 
 
Veckans händelse. 
Hade som sagt bokat tid för tvätt, den 27/11 men jag fick för mig att de var den 26/11 så jag gick in i tvättstugan och börjde lägga in maskiner tryckte på knappen och när jag skulle gå ut så möte jag en granne som frågade mig om jag hade bokat en tid, jag sa då nä jag har tid för tvätt nu . Det har jag också sa han, jag blir lite nervös och gick och kollade. Jag min idiot hade kollat fel var en dag för tidigt, jag trodde grannen skulle vara så pass snäll så att vi kunde byta dag med tanke på att jag redan hade slagit på maskinerna. Men inte då jag fick ta ut kläderna som var mer än blöta och jag svärde inombords. Tvättkorgen vart dubblet så tung och jag var inte så glad på varken mig eller honom.Vad tog snällheten vägen jag skulle aldrig få för mig att säga så till någon om någon hade kollat fel hade frågat när personen i frågan hade tvättid och sen bytt och om de hade gått. Men men jag tror inte personen i frågan kommer få några julklappar iår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0