Så där knasigt

Varje sak som händer sker av en orsak brukar man ju säga, jag har väldigt svårt att förstå och acceptera detta påstående. Antar att jag inte är helt ensam angånde detta, för en del saker som händer är för svåra. 
 
 
Nog om detta vaknade idag innan klockan ringde även denna gången trodde jag att jag hade försovit mig. Jag är ju inte en sådan person som brukar göra det, Under alla dessa 3.5 år på jobbet har det hänt två gånger. Dessutom har jag alltid varit noga med att hålla tiderna jag har nog aldrig kommit försent någon gång om jag ska vara någon stanns på en bestämd tid. Jag är hellre för tidig än att komma med hjärtat i halsgropen och vara stressad. 
 
 
Har fått några äckliga telefonförsäljare efter mig, för er som känner mig vet ju om att jag själv en gång i tiden har jobbat som en säljare. Ett jobb som i stort sätt vem som helst kan få men som inte många klarar av dessutom stannar många heller inte kvar på ett sådant jobb. För att man ska kunna tjäna en bra peng måste man vara en bra säljare och det kan idag vara svårt. Sakerna man säljer är saker som får en att lyfta på ögonbrynet. När jag jobbade sålde jag tandborstar, rakhyvlar och bredband till olika företag. De två första var till min förvåning ganska lätt och få sålt men inte så pass lätt att jag ansåg att man skulle överleva. Det sista bredband var otroligt svårt, man skulle kunna mycket om datorer osv och då är jag helt fel person :-). Förstår inte ens hur jag kunde få det sista säljarjobbet att sälja bredbandet. Kände mig som en idiot rent usagt när jag satt i en lokal endast tjej  med en massa killar som verkligen kunde datorer. 
 
 
Sedan hade jag turen att få in en fot på jobbet jag är på nu jag har fått kämpa mig upp till den jag är idag. Gick från vikarie till fast anställd. Jag vet hur tufft det är att vara vikare (då jag själv varit det) den ständiga oron att inte veta hur mycket man får ut varje månad osv. Men jag är glad att jag slipper dessa problem nu jag är fast anställd har betald semeser osv. Det är en otroligt trygghet och det vill vi alla ha,, en trygg ekonomi pengar kan få folk att må dåligt. Jag är glad som inte har dom problemen jag har alltid klarar mig.Har inte en ENDA skuld förutom CSN som jag anser inte är en "dålig" skuld. Har liksom fått en till utbildning tack vara CSN :-) . JA och tack vare mig såklart. 
 
Jag har ju en dröm att studera till socionom har jag haft i flera år. Men just nu är jag nöjd med mitt jobb, visst har mina dagar då jag blir trött men det blir alla. Man kan inte alltid ha ett liv som är fullt av rosor eller hur?. Men så länge jag är nöjd och må bra så funkar det. Jag är fortfarande ung och skulle jag få ett himla sug att studera vidare så kan jag ju alltid göra det. 
 
 
 
Nu ska jag ta en kopp kaffe, fixa till mig och dra och jobba
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0