Lite tanknar i oktober mörkret

Freddy har det riktigt kallt i sin lägenhet måste jag säga. Men nu till det jag skulle skriva om
 
 
Har ni någon gång tänkt på att ni inte räcker till?, det har jag den tanken har kommit flera gånger. Jag vill finnas för alla mina när och kära och även för alla de boende på jobbet. Och när man känner att man inte gör det ibland så känner man sig? ja misslyckad på något sätt. Svårt och förklara men jag tror alla har varit där mer eller mindre.
 
 
Jag brinner för mitt jobb. i en dels ögon kanske jag bara är en undersköterska. Men jag tar mitt yrke på stort allvar och jag är mån och rädd om de personer jag tar hand om. Visst även jag har dagar då jag är trött på mitt jobb men det är bara få dagar jag har haft en sådan känsla. Jag älskar och jobba inom demensvården, och det är ett tufft jobb, ett svårt jobb. Inte alls så enkelt som många tycks tro, man måste ha stor kunskap om olika demenssjukdomar och de lär man sig inte över en dag. Man tar hand om personer med olika förmågor, olika viljor och olika personligheter. Jag tycker det är viktigt att man ser personen och inte sjukdomen. Att man tar reda på så mycket som möjligt om personerna när dom var "friska" . Dom ska få en trygg och värdig vardag i sina sista år i livet och det tycker jag 'är VIKTIGT . DOCK så tycker jag att vi som jobbar inom vården de vill säga sjuksköterskor och undersköterskor tjänar ALLDELES för lite. Sen hör man om folk som sitter på kontor och skriver papper som tjänar bra mycket mer DET ÄR INTE OKEJ !........
 
 
Nåväl freddy är på jobbet men nu är de inte långt kvar innan han kommer hem, jag ska både krama och pussa sönder honom.
Han har de där ja med andra ord han har allt och jag älskar honom så att de gör ont, eller ont? fel ordval men ni förstår nog vad jag menar.
 
 
 
Ja just de, jag har märkt att jag har fått en del nyfikna läsare tur att man kan se ip-nummer ibland. Ja för lite koll vill man ju ha vilka som läser min blogg. Är väl mer en roligt grej och se vilka som läser osv :) .

Kommentarer
Postat av: Emely Tuväng

Du har så rätt!

2012-10-19 @ 12:03:20
URL: http://www.emssan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0